Zgłoś uwagę
Federacja Przedsiębiorców Polskich

F    L    I    I       
Krewka drużyna Impela

Blisko 160 litrów krwi – tyle oddali pracownicy wrocławskiej centrali Grupy Impel w ciągu 10 lat. Honorowe zbiórki krwi na stałe wpisały się w kalendarz wydarzeń firmy.

Akcje zbiórki krwi w Impel-u odbywają się dwa razy w roku. Są one organizowane we współpracy z Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa im. prof. dr hab. Tadeusza Dorobisza we Wrocławiu. Za każdym razem zgłasza się kilkudziesięciu ochotników. W ciągu ostatnich 10 lat ponad 350 pracowników Grupy Impel oddało ok. 160 litrów tego cennego płynu. Chętnych do pomocy potrzebującym było znacznie więcej, jednak część osób nie mogła być dopuszczana przez lekarza z uwagi na różnego rodzaju przeciwwskazania.

- Ideą krwiodawstwa zarażamy zarówno osoby z centrali, jak i pozostałe oddziały, które także organizują zbiórki krwi w swoich siedzibach – mówi Kamila Paliwoda, manager ds. PR w Impel S.A. - Zależy nam, aby wraz z ilością oddanych litrów krwi rosła także świadomość wśród naszych pracowników, jak ważne i potrzebne są takie inicjatywy.

Ostatnia honorowa zbiórka krwi w Grupie Impel odbyła się w czerwcu, tuż przed wakacjami, czyli w okresie, kiedy zapotrzebowanie na krew wzrasta.

– Co roku podczas wakacji dochodzi do niedoborów krwi, co jest spowodowane większa ilością wypadków, jak również mniejszą aktywnością dawców, dlatego też zbiórki organizowane w tym czasie mają szczególne znaczenie – twierdzi Monika Kopeć, Specjalista ds. promocji krwiodawstwa i szkoleń z Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa im. prof. dr hab. Tadeusza Dorobisza we Wrocławiu. - Są też doskonałą okazją, aby uczulić regularnych dawców, że właśnie w tym okresie ich pomoc jest niezbędna. Akcje wewnętrzne organizowane przez przedsiębiorstwa są skuteczne z jeszcze jednego powodu – pracownicy chętniej zgłaszają się, ponieważ nie tracą czasu na dojazd do centrum krwiodawstwa. To my dojeżdżamy do siedziby firmy i organizujemy miejsce zbiórki. Udział w akcji zajmuje dawcy niecałą godzinę.

Każdorazową akcję poprzedza wewnętrzna kampania informacyjna, w której to pracownicy zachęcają pozostałych, aby dołączyli do honorowych dawców, zwanych w organizacji „Krewką drużyną Impela”.

– Rozwieszamy plakaty, publikujemy artykuły w naszym intranecie, na naszym blogu oraz na Yammerze – firmowym portalu społecznościowym – wyjaśnia Kamila Paliwoda. - Jednak przede wszystkim angażujemy osoby, które regularnie oddają krew, aby zachęciły pozostałych. Ostatnim razem nagraliśmy krótki spot z ich udziałem. Dawcy opowiedzieli w nim, z jakich powodów regularnie oddają krew i dlaczego jest to dla nich ważne. Po publikacji filmu, oprócz pozytywnych komentarzy, zyskaliśmy nowych ochotników. Wszyscy uczestnicy ostatniej zbiórki otrzymali dyplomy z podziękowaniami oraz zaproszenia na czekoladowy deser w firmowym bufecie. Mamy świadomość, że każda taka akcja niesie pomoc, a przy tym buduje zaangażowanie naszego zespołu.

Udostępnij >
T