Zgłoś uwagę Gryfy
Federacja Przedsiębiorców Polskich

F    L    I    I       

Wydarzenie

separator
Tworzenie strategii rozwoju biznesu
  • Szkolenia
  • 2019-10-07
  •  -  2019-10-08 
Tworzenie strategii rozwoju biznesu

Korzyści dla uczestników:

  • Zrozumienie podstawowych aspektów procesu strategicznego zarządzania obszarami biznesowymi w przedsiębiorstwie.
  • Zrozumienie mechanizmów rządzących procesem formułowania strategii rozwojowych na poziomie biznesu.
  • Poznanie metod analizy strategicznej jako podstawy do wyznaczania celów biznesowych.
  • Umiejętność przeprowadzenia procesu analizy strategicznej na poziomie biznesu.
  • Opanowanie metodyki budowy strategii zapewniającej przewagę konkurencyjną.
  • Zapoznanie się z modelowymi strategiami konkurowania na rynku.
  • Zdobycie umiejętności w zakresie weryfikacji strategii konkurencyjności.
  • Rozwinięcie umiejętności interdyscyplinarnego, kompleksowego spojrzenia na działalność obszarów biznesowych w długim okresie czasu.

Program szkolenia:

DZIEŃ I

Kształtowanie tożsamości firmy

  • Wyróżniająca tożsamość firmy
  • Określanie wizji firmy - funkcje misji
  • Wybór strategiczny określony misją firmy
  • Określanie celów kierunkowych firm

Proces formułowania strategii rozwoju biznesu

  • Zarządzanie strategiczne biznesem jako proces
  • Etapy procesu formułowania strategii konkurencyjności
  • Analiza strategiczna jako podstawowe źródło informacji
  • Kryteria wyboru strategii rozwoju biznesu

Środowisko biznesowe przedsiębiorstwa I

  • Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstw
  • Analiza atrakcyjności sektora metodą 5 sił Portera
  • Bariery wejścia i wyjścia w sektorze

Środowisko biznesowe przedsiębiorstwa II

  • Mapa grup strategicznych
  • Strategie konkurencyjności wg Portera
  • Źródła przewagi konkurencyjnej
  • Wybór strategii wygrywających na poziomie biznesu

DZIEŃ II

Strategiczna diagnoza organizacji

  • Analiza zasobów strategicznych firmy
  • Wykorzystanie metod portfelowych w procesie budowy strategii biznesowej
  • Macierz BCG i GE
  • Analiza SWOT

Strategia rozwoju biznesu w oparciu o trwałą przewagę konkurencyjną

  • Konkurencyjność biznesu z punktu widzenia odbiorców
  • Konkurencyjność biznesu z punktu widzenia zarządu, właścicieli i inwestorów
  • Metody oceny konkurencyjności i pozycji konkurencyjnej firmy
  • Wybór strategii wygrywających na poziomie biznesu

Prowadzący: Jarosław Bogusz
Termin: 07-08.10.2019 r.
Miejsce: Wrocław
Koszt: 930,00 zł netto od osoby

Więcej informacji: www.rbakademia.pl