Zarząd Grupy Archicom S.A. w porozumieniu z większościowymi akcjonariuszami spółki zadecydował o przeglądzie opcji strategicznych i zgodnie z obowiązującymi przepisami podał tą informację do publicznej wiadomości
Celem przeglądu jest wybór najlepszej z punktu widzenia Spółki oraz Akcjonariuszy ścieżki dalszego rozwoju, w szczególności pozyskanie partnera strategicznego.
- Archicom jest w bardzo dobrej kondycji - mówi Dorota Jarodzka-Śródka, prezes zarządu Archicom S.A..- Dysponujemy szerokim portfelem oferty mieszkaniowej, zabezpieczonej atrakcyjnym bankiem gruntów. Bieżący rok rozpoczęliśmy obiecującymi wynikami sprzedaży. Sprzyja nam również sytuacja makroekonomiczna przekładająca się na ceny i popyt na rynku nieruchomości. Rozpoczynamy przegląd opcji strategicznych dobrze przygotowani do wyzwań rynku, silniejsi niż kiedykolwiek dotąd. Nie ukrywam jednak, że celem spółki jest pozyskanie partnera strategicznego, dającego wsparcie w dalszym rozwoju naszej działalności.
Spółka ogłosiła niedawno, że w 2019 roku sprzedała rekordowe 1462 lokale, co oznacza 7% wzrost w stosunku do bardzo dobrego sprzedażowo roku 2018. Na początku lutego Zarząd Spółki poinformował również o przyjętych celach sprzedażowych na rok 2020, które mieszczą się w przedziale 1500-1700 lokali.
- Wierzymy, że czeka nas dobry rok - dodaje Dorota Jarodzka-Śródka. - Chcemy podtrzymać dynamikę wzrostu z lat ubiegłych i przypomnę, że jeszcze cztery lata temu nasza sprzedaż nie przekraczała 1000 lokali rocznie. Mamy ambicje rozwoju oferty ogólnopolskiej, a niedawna transakcja sprzedaży biurowca City One jest dobrą prognozą kierunku rozwoju aktywności Archicomu w segmencie nieruchomości biurowych.
Archicom S.A. dysponuje obecnie bankiem ziemi pozwalającym na budowę ponad 7350 lokali, z których prawie połowa to grunty poza rodzimym Wrocławiem. Spółka obecna na Giełdzie Papierów Wartościowych od 2016 roku, wyemitowała na początku lutego obligacje o wartości 90 milionów złotych redukując subskrypcję niemalże o połowę względem złożonych zapisów.