Zgłoś uwagę
Federacja Przedsiębiorców Polskich

F    L    I    I       
O Gryfie, który jeździł… tramwajem

Ponad 5 tys. km przejechał już tramwaj z wizerunkiem Dolnośląskiego Gryfa. Odwiedził prawie każdy zakątek Wrocławia, aby promować tę najważniejszą w regionie nagrodę gospodarczą.

Od 24 września na ulicach stolicy Dolnego Śląska można spotkać  tramwaj, na którym widnieje pokaźnych rozmiarów Gryf Dolnośląski. Jeździ on na wielu liniach, aby reklama konkursu była widoczna w każdym zakątku miasta. Dziennie pokonuje odległość około 210 km.

- Po raz pierwszy w historii właśnie w ten sposób, wspólnie z wrocławskim MPK, postanowiliśmy zapoznać mieszkańców miasta i przyjeżdżających tu gości z tą wyjątkową nagrodą – mówi Marek Pasztetnik, prezes Zachodniej Izby Gospodarczej - Pracodawcy i Przedsiębiorcy. – Jest ona przyznawana dolnośląskim firmom i samorządom za najważniejsze osiągnięcia gospodarcze regionu. Jest całkiem bezpłatna, a przez to również najbardziej wiarygodna, za co odpowiada kapituła składająca się z czołowych przedstawicieli dolnośląskiego biznesu, samorządu oraz wrocławskich uczelni. Naszym zadaniem jest ją promować. Bo to ważne, aby mieszkańcy wiedzieli, kto w szczególny sposób przyczynia się do promocji Dolnego Śląska.

- Na Dolnym Śląsku jest kilkadziesiąt nagród gospodarczych – twierdzi Krzysztof Balawajder, prezes MPK Wrocław. - Jednak doskonale wiemy, że istnieje tylko jedna taka nagroda, której nie można kupić, a po prostu trzeba na nią zasłużyć. Jednocześnie jest to wyróżnienie całkowicie apolityczne. Tymczasem zadaniem MPK jest nie tylko wożenie ludzi do pracy lub szkoły, ale również bycie blisko wydarzeń, miejsc i instytucji, które tworzą Wrocław i Dolny Śląsk. Tą częścią budującą potencjał gospodarczy regionu jest Zachodnia Izba Gospodarcza - Pracodawcy i Przedsiębiorcy, a przyznawane przez nią Dolnośląskie Gryfy są ważnym momentem w kalendarzu biznesowym. Stąd też obecność MPK przy tym wydarzeniu.

W tym roku Gryfy zostaną przyznane w ośmiu kategoriach konkursowych. Są to m.in. Innowacyjny pomysł na biznes lub rozwój, Start-Up Roku, Dolnośląski Produkt Roku oraz Pionier Wieku Cyfrowego. W tegorocznej edycji pojawiły się również cztery nowe kategorie: Nagroda za działania proekologiczne, Nagroda dla samorządów za przedsięwzięcia angażujące społeczność lokalną, Skuteczna Kampania Marketingowa oraz Wizjoner Przestrzeni.

- Znamy już nominowanych do tegorocznych Gryfów – mówi Marek Pasztetnik. – Teraz czekamy na laureatów. Poznamy ich już w poniedziałek, 21 października, podczas Wielkiej Gali Biznesu w Narodowym Forum Muzyki.  

Organizatorami przedsięwzięcia są: Zachodnia Izba Gospodarcza - Pracodawcy i Przedsiębiorcy, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Związek Pracodawców Polska Miedź, Pracodawcy RP oraz partner merytoryczny – firma PwC. Mecenasem konkursu został mBank. Partnerem Generalnym wydarzenia jest KGHM Polska Miedź. Patronem Strategicznym wydarzenia jest firma Kaczmarski Group SA sp. z o.o. Sp. k. właściciel marki ChrońPESEL.pl i organizator Programu Rzetelna Firma oraz PZU. Patroni Główni to: Impel Group, Tauron - Patron Kategorii z obszaru CSR za działania proekologiczne oraz Polski Związek Firm Deweloperskich Oddział Wrocław - Patron Kategorii Wizjoner Przestrzeni oraz Wrocław Miasto Spotkań. Patroni Złoci to: PPF Hasco-Lek SA, MPK Wrocław, Port Lotniczy Wrocław, TOYOTA Wrocław, LEXUS Wrocław, Stadion Wrocław, Dash Dot Creations.

Pierwsza edycja Dolnośląskich Gryfów odbyła się w 2004 roku. Dotychczas w przedsięwzięciu wzięło udział 1507 dolnośląskich firm i samorządów, a statuetki przyznano 83 firmom, 23 samorządom oraz 10 osobowościom Dolnego Śląska.

Udostępnij >
T