Zgłoś uwagę Wrocławskie Forum Kobiet
Federacja Przedsiębiorców Polskich

F    L    I    I       
Pracodawcy doceniają rodziców

Coraz więcej pracodawców wspiera swoją załogę w roli rodziców, przygotowując dla nich różnego rodzaju wsparcie nie tylko przy okazji Dnia Dziecka. Takie podejście nie tylko zwiększa zainteresowanie ze strony potencjalnych kandydatów do pracy, ale przede wszystkim zmniejsza stopień rotacji w przedsiębiorstwie.

 Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku szanse na sprawne działanie i wzrost efektywności mają te firmy, które wykazują zrozumienie potrzeb oraz problemów pracowników. Stąd w długofalowej strategii zarządzania personelem coraz więcej pracodawców uwzględnia aktywności skierowane do pracujących rodziców.   

 – Rodzice stanowią sporą część zatrudnionych u nas osób – mówi Barbara Frankowicz, kierownik działu personalnego w firmie Eko-Okna. - Nic dziwnego, że wśród oferowanych przez nas dodatków pracowniczych są również takie, które adresujemy specjalnie do nich. 

 Firma z myślą o dzieciach pracowników dofinansowuje udział w kursie języka francuskiego, pobyt w żłobku partnerskim, pamięta również o wyprawce dla każdego „firmowego” noworodka, imprezach i paczkach mikołajkowych.

 – Rodzice też mają swoje życie „po godzinach” – dodaje Barbara Frankowicz . – Dbając o naszych pracowników, oferujemy zatem benefity, pozwalające im realizować ich hobby. Spełniony człowiek może być nie tylko dobrym pracownikiem, ale i szczęśliwym rodzicem.

 Podobną postawę wyznaje UBS Poland, szwajcarski bank inwestycyjny.

 – Jesteśmy otwarci na potrzeby wszystkich zatrudnionych u nas osób, również rodziców – mówi Ewa Szymkowska-Nowak z UBS. –  W ramach projektu Family Care mamy w firmie wspaniałą grupę zaangażowanych pracowników. To dzięki nim i wsparciu firmy organizowane są zajęcia rozwojowe, półkolonie, imprezy okolicznościowe, a nawet, w razie potrzeby, spotkania z psychologiem dla dzieci i ich rodziców. Staramy się też wychodzić poza obszar firmy i działać na rzecz lokalnej społeczności, np. angażując naszą załogę w wolontariacki program Kids Camp. To inicjatywa na rzecz najmłodszych z domów dziecka oraz będących w trudnej sytuacji. Jej celem jest organizacja edukacyjnego obozu letniego. Uczestnicy odkrywają nowe talenty i pasje, budują wiarę we własne możliwości oraz poczucie realnego wpływu na swoje życie. Nasi pracownicy bardzo chętnie angażują się w takie działania.

Według ekspertów rynku wspieranie pracowników w ich prywatnej sferze życia, staje się popularnym trendem. Firmy wykazują się coraz większym zrozumieniem wobec osób będących częścią ich zespołu.

 – Dla wielu pracujących rodziców najważniejszym kryterium przy podejmowaniu decyzji o zmianie pracy jest elastyczność oraz work-life balance – mówi Aneta Tur, Employer Branding Manager w MJCC, agencji specjalizującej się w employer brandingu. - Firmy, które postawią na politykę prorodzinną, mogą wygrać walkę o niejeden talent . – Często jest to nawet ważniejsze niż  wysokość wynagrodzenia. Benefity takie jak dodatkowy dzień urlopu z okazji urodzin dziecka i rozpoczęcia roku szkolnego czy przyzakładowe przedszkola, coraz częściej pojawiają się w ofercie pracodawców. Warto także zauważyć, że mówimy już nie tylko o macierzyństwie. Zwiększył się odsetek ojców, którzy chcą być obecni w życiu swoich dzieci na równi z matkami. Benefity dotyczące wychowywania dzieci, które mamy w firmach, powinny zatem dotyczyć nie tylko matek, ale także ojców.

Udostępnij >
T