Zgłoś uwagę
Federacja Przedsiębiorców Polskich

F    L    I    I       
Przedsiębiorstwa społeczne walczą o przetrwanie

W czasie, gdy koronawirus jest zagrożeniem dla zdrowia i życia, sieje spustoszenie również w gospodarce, trwa kampania społeczna „Właśnie po to”. Celem jest wskazanie przedsiębiorców społecznych, którzy oprócz prowadzenia biznesu rozwiązują realne problemy społeczne

W Polsce jest już kilka tysięcy przedsiębiorstw społecznych, które zatrudniają m.in. osoby z niepełnosprawnościami czy osoby tuż przed emeryturą, migrantów, dzieci opuszczające domy dziecka, wspomagają lokalnych rolników, znajdują ekologiczne warianty produktów i usług. Ich sytuacja jest szczególnie trudna w dobie kryzysu spowodowanego epidemią, gdyż  zagrożone są miejsca pracy osób, które nie znajdą zatrudnienia nigdzie indziej. Stąd też wziął się pomysł na kampanię społeczną „Właśnie po to”, którą wspiera aktor Artur Barciś. Wystąpił on w promującym ją spocie dostępnym na stronie www.wlasniepoto.biz.pl

Celem przedsięwzięcia jest  propagowanie odpowiedzialnych decyzji zakupowych na dużą skalę oraz wspieranie pozytywnego wpływu społecznego, jaki mogą nieść działania wielu przedsiębiorstw.  Należy do nich m.in. korporacja PwC, która zdecydowała się walczyć z zagrożeniem epidemiologicznym i jego skutkami, jednocześnie ratując przedsiębiorstwa społeczne. Jako Fundacja PwC pomaga im przetrwać przez zamawianie u nich produktów i usług.  

Do tej pory Fundacja PwC zamówiła: 20 tysięcy maseczek medycznych z atestami w Spółdzielni Socjalnej Panato z Wrocławia, które zostaną przekazane do instytucji zajmujących się ochroną zdrowia,  ponad 1000 posiłków dla lekarzy przygotowanych przez przedsiębiorców społecznych we Wrocławiu i innych dużych miastach, a także 1000 przyłbic wyprodukowanych przez Spółdzielnię Socjalną ManuMania, które zostaną przekazane personelowi medycznemu.

Działania te pomagają utrzymać specjalnie utworzone miejsca pracy dla osób, które nawet w zwykłej rzeczywistości mają problem ze znalezieniem zatrudnienia. 

Przedsiębiorstwa społeczne, które silnie odczuwają skutki kryzysu i z którymi można umówić rozmowę znajdują się na stronie www.turkusowyklub.pl/przedsiebiorstwa-spoleczne-walcza-o-przetrwanie/. Więcej informacji na temat tego rodzaju działalności gospodarczej oraz idei kampanii społecznej „Właśnie po to” można przeczytać na www.wlasniepoto.biz.pl oraz w social mediach pod hashtagiem #WlasniePoTo.

 

Udostępnij >
T