Ponad 1,2 mld zł przychodów i czterokrotny wzrost zysku netto - to wynik działalności Grupy Selena w 2018 roku.
Grupa Selena - producent i dystrybutor chemii budowlanej oraz właściciel marki TYTAN – w 2018 roku osiągnęła skonsolidowane przychody w wysokości 1,2 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 4% rok do roku. Zysk netto wyniósł 26,7 mln zł – czyli czterokrotnie więcej niż w 2017 roku, a EBIT osiągnął 52,3 mln zł i zwiększył się o ponad 20%. Rentowność brutto sprzedaży jest wyższa niż przed rokiem o 0,2 p.p. i wynosi 29,1%. Zanotowane wyniki są efektem m.in. coraz lepszej kontroli kosztów oraz zmniejszenia salda różnic kursowych.
Spółka zwiększyła sprzedaż na większości kluczowych rynków, m.in.: w Chinach (+27%), Hiszpanii (+20%), Ukrainie (+14%), USA (+13%), Kazachstanie (+10%) i Europie Centralnej (+6%). Według zarządu przedsiębiorstwa jest to efekt doskonalenia metod sprzedaży, tworzenia przewag na rynkach międzynarodowych, wprowadzania innowacyjnych produktów, a także konsekwentnie rozwijanej sieci dystrybucji.
- Ubiegły rok był dla nas czasem intensywnej pracy, której efektem są nie tylko satysfakcjonujące wyniki finansowe, ale przede wszystkim wypracowane nowe kierunki rozwoju i zmiany organizacyjne – mówi Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena FM SA. - Głównym filarem naszej działalności jest satysfakcja użytkownika naszych produktów oraz opracowanie systemowych rozwiązań w odpowiedzi na jego potrzeby. Wzmacniając prace działu R&D, w 2018 roku zakończyliśmy budowę kolejnego centrum badawczo-rozwojowego Grupy – Selena Labs, które zostało otwarte w kwietniu 2019 roku. Nasz dział R&D jest również zaangażowany – jako lider konsorcjum – w projekty badawczo-rozwojowe EENSULATE i BIOMOTIVE w programie unijnym HORYZONT 2020. W 2018 roku kontynuowaliśmy również działania związane z optymalizacją kosztową produktów – niezwykle istotną w dobie wysokich cen surowców. Nasz ubiegłoroczny wynik finansowy to powód do dumy i efekt ciężkiej pracy nad rozwojem organicznym, optymalizacją kosztów i odpowiadaniem na potrzeby rynku.
W nadchodzących miesiącach Grupa Selena spodziewa się stabilizacji. Oczekiwana jest kontynuacja wzrostów sprzedaży – m.in. w USA, Hiszpanii, Europie Zachodniej, Polsce, Chinach i Rosji. Z powodu wciąż trudnej sytuacji gospodarczej na rynku tureckim i brazylijskim do końca 2019 roku Selena nie spodziewa się wzrostów sprzedaży.
- Również obecny rok zapowiada się intensywnie - twierdzi Krzysztof Domarecki. - W związku z nową strategią będziemy się koncentrować na pracy nad kompleksowymi rozwiązaniami dla użytkowników. Dzięki synergii wiedzy rynkowej i znajomości potrzeb użytkowników oraz know-how zespołu R&D, chcemy dostarczać na rynek produkty zmieniające proces budowania.
Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej oraz jednym z trzech największych producentów pian montażowych dla budownictwa na świecie. W swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne. W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 17 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie.