Zgłoś uwagę VIII WFK
Federacja Przedsiębiorców Polskich

F    L    I    I       
Spokojnie, to tylko „Usterka”

Absolwenci i studenci Politechniki Wrocławskiej stworzyli aplikację, która pozwoli w szybki sposób zgłaszać i zarządzać awariami. Skorzystać mogą z niej nie tylko zarządcy hoteli i mieszkań, lecz także firmy serwisowe

Pomysł na opracowanie aplikacji pojawił się półtora roku temu, gdy do firmy informatycznej założonej przez absolwentów Politechniki Wrocławskiej zgłosiła się osoba zarządzająca zielenią miejską w Jeleniej Górze. Dotychczas planowanie wszystkich prac remontowo-porządkowych odbywało się tam na zasadzie zgłoszeń telefonicznych, przesyłania dziesiątek e-maili oraz ustnego rozdzielania zadań, co zabierało jednak bardzo dużo czasu.

 – Klientowi zależało przede wszystkim na usprawnieniu procedur zabaw – mówi Mikołaj Ostrowski, absolwent PWr, który w projekcie odpowiada za kwestie marketingowe. - Pojechaliśmy na miejsce, żeby zobaczyć, jak to wszystko działa i uznaliśmy, że dobrym rozwiązaniem może być stworzenie odpowiedniej aplikacji. Efektem naszej pracy jest właśnie system „Usterka”, który w Jeleniej Górze jest wykorzystywany m.in. do utrzymania placów.

System składa się z aplikacji mobilnej, którą instaluje się na smartfonie, i panelu administracyjnego, do którego trzeba zalogować się przez stronę internetową. Z aplikacji korzystają przede wszystkim pracownicy zgłaszający awarię oraz ekipy remontowe, a z panelu – osoby koordynujące ich działania.

 – Przygotowując aplikację postawiliśmy na prostotę użytkowania – twierdzi Mikołaj Ostrowski. - Zależało nam na tym, aby dodawanie informacji o usterkach czy awariach i późniejsze zarządzanie zgłoszeniami zabierało jak najmniej czasu.

Korzystanie z aplikacji jest bardzo proste. Wystarczy np. zeskanować kod QR, który jest na uszkodzonej rzeczy, dodać krótki opis oraz zdjęcie zepsutego elementu. Po wysłaniu zgłoszenie trafia do systemu i od tego momentu administrator może je przydzielić konkretnej osobie, a następnie na bieżąco monitorować naprawę.

Skanowanie kodu QR to tylko jeden ze sposobów zgłaszania awarii, który sprawdza się np. w przestrzeni miejskiej, gdzie tego typu kody są w codziennym użytku. Z kolei w hotelach konieczne jest wcześniejsze opracowanie odpowiedniej bazy elementów wchodzących np. w skład wyposażenia pokoju.

 „Usterka” jest obecnie wykorzystywana do technicznego utrzymania placów zabaw czy hoteli, może być również zaadaptowana na potrzeby firm realizujących przedsięwzięcia serwisowe, wynajmujących przestrzenie biurowe czy zarządców nieruchomości mieszkalnych.

Prowadzone są już rozmowy na temat wdrożenia systemu w akademikach Politechniki Wrocławskiej. Pomysł zakłada, że z aplikacji korzystać będą studenci, którzy w ten sposób mogliby zgłaszać wszelkiego typu awarie administracji obiektu.

 Zespół pracujący nad programem liczy dziesięć osób, z których zdecydowana większość to absolwenci i studenci Wydziału Elektroniki i Wydziału Mechanicznego Politechniki Wrocławskiej. Swój startup rozwijają we współpracy z Akademickim Inkubatorem Przedsiębiorczości Politechniki Wrocławskiej.

Udostępnij >
T