Konduktorzy dolnośląskiego przewoźnika zostali wyposażeni w mobilne terminale do płatności bezgotówkowych. Od czwartku, 2 kwietnia są dostępne we wszystkich pociągach Kolei Dolnośląskich.
Możliwość płatności kartą lub telefonem w pociągach to kolejne udogodnienie dla pasażerów wprowadzone przez Koleje Dolnośląskie, a zarazem dodatkowy środek bezpieczeństwa wobec zagrożenia koronawirusem. Obsługę wyposażoną w terminale można spotkać we wszystkich pojazdach dolnośląskiego przewoźnika.
Spółka pozyskała do dyspozycji drużyn konduktorskich 240 mobilnych terminali płatniczych. W efekcie każdy z konduktorów obsługujących podróżnych będzie miał do dyspozycji swój własny. Urządzenia były testowane w pociągach dolnośląskiego przewoźnika od początku lutego. Po trzymiesięcznej fazie testów miała zapaść ostateczna decyzja o ich wprowadzeniu na wyposażenie drużyn konduktorskich.
- Troska o bezpieczeństwo naszych pracowników i podróżnych jest naszym obowiązkiem – mówi Bartłomiej Rodak, rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich. - Dlatego zdecydowaliśmy się przyspieszyć wdrożenie przyjmowania płatności bezgotówkowych przez naszych kierowników pociągów i konduktorów. Jednocześnie apelujemy do pasażerów o korzystanie z możliwości zapłaty za bilet kartą lub telefonem tak często, jak to tylko możliwe. Zależy nam żebyśmy wzajemnie minimalizowali ryzyko zakażenia koronawirusem.
Pasażerowie Kolei Dolnośląskich już wcześniej mieli kilka możliwości bezgotówkowego zakupu biletów. Pełna oferta dolnośląskiego przewoźnika jest bowiem dostępna w internetowym systemie sprzedaży eKD, aplikacji mobilnej SkyCash oraz na platformie KOLEO. Teraz podróżni będą również mogli bezgotówkowo kupić bilet na każdej linii, w każdym pociągu.