Wrocławska Renoma przejdzie metamorfozę. Zmieni się nie tylko jej wnętrze, ale również oferta, która zostanie w większym stopniu dopasowana do potrzeb klientów
Otwarta w 1930 r. jako Dom Towarowy Wertheim i przebudowana w latach 2005 – 2009 Renoma zmieni swój wizerunek. Za przygotowanie nowego projektu aranżacji wnętrz odpowiada zespół architektów pod kierownictwem Zbigniewa Maćkowa. Design będzie szedł w parze z remodelingiem oferty. Nowa koncepcja będzie oparta na badaniach satysfakcji klientów Renomy – deklaruje jej właściciel, spółka Globalworth Poland.
- Rynek galerii handlowych w Polsce czekają duże zmiany – mówi Anna Merta, Leasing Director w Globalworth Poland. - Coraz ważniejszymi elementami kształtującymi branżę są synergia handlu offline i online, rewitalizacja powierzchni handlowych oraz zakaz handlu w niedziele. W Polsce istnieje liczna grupa społeczna, która z powodu zobowiązań zawodowych i rodzinnych ma nadal trudności ze znalezieniem czasu na zakupy w innym dniu tygodnia niż niedziela. Według szacunków Retail Institute w 2018 roku centra handlowe straciły 17,84 mln klientów robiących do tej pory zakupy w tym dniu. Dynamicznie zwiększa się także liczba kupujących w sieci. Na koniec grudnia 2018 r. na polskim rynku zarejestrowanych było blisko 31 tys. sklepów internetowych. Liczba osób, które łączą ze sobą zakupowa kanały offline i online sięga 14 milionów. Na krajowe i globalne trendy nakłada się wrocławska specyfika. Jak wynika z raportu PRCH Retail Research Forum, Wrocław ma obecnie najwyższe nasycenie powierzchnią handlową w Polsce - 948 mkw. na 1000 mieszkańców.
Duża podaż wielkopowierzchniowych, wielokondygnacyjnych galerii handlowych sprawia, że klienci szukają mniejszych, specjalistycznych centrów, w których mogą delektować się kawą czy posiłkiem w gronie przyjaciół. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez GfK Polonia na zlecenie Globalworth Poland.
- Chcemy wyprzedzać trendy rynkowe, dlatego już w 2018 roku we współpracy z GfK przeprowadziliśmy kompleksowe badania satysfakcji naszych klientów - mówi Barbara Wójcik Dyrektor DH Renoma. - Rocznie odwiedza nas blisko 8 milionów osób. Zapytaliśmy ich nie tylko o poziom zadowolenia, ale również o oczekiwane kierunki rozwoju Renomy. Okazuje się, że nasi goście chcą przede wszystkim miejsca spotkań z szeroką ofertą gastronomiczną, nowoczesnymi usługami i wellness. Mając na uwadze wyniki badań, przygotowaliśmy długofalową strategię rozwoju oferty Renomy.
Wprowadzane zmiany mają odpowiadać ujawnionym w badaniu potrzebom klientów. Jak dotychczas, w portfolio Renomy znajdą się unikalne na mapie Wrocławia marki modowe premium. Będą to między innymi: Liu Jo, Emanuel Berg, Marc Cain i Max Mara Weekend oraz oferta nowoczesnych usług i autorskie koncepty restauracyjne. Nową ofertę domu handlowego uzupełnią elastyczne przestrzenie co-workingowe.
Za przygotowanie nowej koncepcji wystroju wnętrz domu handlowego odpowiada zespół architektów z Pracowni Projektowej Maćków.
- Renoma to absolutna wizytówka wrocławskiej architektury – mówi Zbigniew Maćków, który kierował pracami architektonicznymi nad stworzeniem nowego skrzydła Renomy w latach 2005 – 2009. – To miejsce z historią i charakterem. Położony w samym centrum miasta budynek od początku był nowatorski i wyprzedzający swoją epokę. Nowym pomysłem na wystrój wnętrz będziemy nawiązywać do najbardziej luksusowej historii Domu Towarowego Wertheim. Połączymy nowoczesne z historycznym. Zmianie ulegnie również plac Czysty, położony pomiędzy Renomą i Podwalem. Powstanie tam aktywna, otwarta na mieszkańców przestrzeń, z jednej strony z widokiem na Teatr Lalek i Park Staromiejski, a z drugiej z ogródkami autorskich konceptów restauracyjnych.
Pierwsze prace rearanżacyjne są zaplanowane na IV kwartał 2020 r.
- Ze względu na komfort naszych klientów, prace remontowe będą prowadzone w kilku etapach – zapewnia Barbara Wójcik. - Remont będzie przeprowadzany we wcześniej wyłączonych
z użytkowania częściach budynku. Dołożymy wszelkich starań, żeby prowadzony remodeling nie zakłócił spokojnych zakupów