Zgłoś uwagę
Federacja Przedsiębiorców Polskich

F    L    I    I       
Blogerzy zasmakują dolnośląskich trunków

Dwudziestu blogerów i influencerów odwiedzi Dolny Śląsk w ramach kampanii #SzlakMaSmak, którą organizuje Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego. Blogerzy pokażą uroki i atrakcje regionu, a także przetestują lokalne produkty.

Dolnośląski Szlak Piwa i Wina istnieje od 2018 roku, zrzesza 31 obiektów. Połączył ludzi pasji – lokalnych browarników i winiarzy. Ma ułatwiać zwiedzanie i zachęcić do rozsmakowania się w tworzonych lokalnie produktach.

To szlak, który powinien odkryć każdy, kto jest zainteresowany rzemieślniczymi wyrobami i chce poznawać Dolny Śląsk poprzez kulinaria. Idealne miejsce dla osób lubiących aktywny wypoczynek na łonie natury i bezpośredni kontakt z producentami – mówi Nestor Kościański, właściciel Winnicy Moderna.

W ramach kampanii #SzlakMaSmak o Dolnym Śląsku pisać będą znani i lubiani blogerzy, zajmujący się aktywnym zwiedzaniem, kulinariami, turystyką z perspektywy dwóch kółek, a nawet szeroko pojętą nauką: Kołem Się Toczy, Beata Śniechowska, Wrocławskie Podróże Kulinarne, Crazy Nauka, Minta Eats, Bartek w Podróży, Zbieraj się, Silver Mint, Matka w Mieście, Atrakcyjne wakacje z dzieckiem, Wolnym Krokiem, Dziewczyna z butelką wina, Karoli Zdaniem, Dolny Śląsk dla Uli, Michał Brezdeń – nie tylko o podróżach, MaNa w podróży, Podróże i Fotografia – Łukasz Kędzierski, Wszędobylscy, Mamba on bike.

- To, że Dolny Śląsk wyróżnia się na tle całego kraju zamkami i pięknymi widokami wie każdy, ale o bogatej tradycji piwowarskiej i winiarskiej już niekoniecznie. A to wielka szkoda! Bo jeździmy po całej Europie oglądać winnice czy próbować różnych trunków. Tymczasem to w naszym własnym kraju mamy również takie perełki. Zachęcam, sam za chwilę wybieram się tam na rower – mówi Karol Werner, autor bloga Kołem Się Toczy, jeden z najbardziej rozpoznawalnych podróżników rowerowych młodego pokolenia.

- Kampania #SzlakMaSmak to pierwsze takie działanie organizowane na większą skalę we współpracy z osobami opiniotwórczymi. Mamy nadzieję, że dzięki niej więcej Polaków pozna Dolny Śląsk i jego ciekawą historię. Warto podkreślić, że pierwsze wzmianki na temat upraw winorośli w regionie pojawiły się już w średniowieczu. Dzisiaj tradycja jest odbudowywana. Chcemy wykorzystać ten olbrzymi potencjał, wesprzeć lokalnych producentów i zachęcić turystów do odkrywania Dolnego Śląska – mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.

 

Udostępnij >
T
separator