Centrum wiedzy o wodzie Hydropolis we Wrocławiu odwiedził dwumilionowy gość. Był nim pan Franciszek, który z rodziną właśnie w Hydropolis spędzał Dzień Babci.
Choć centrum wiedzy o wodzie działa zaledwie 7 lat na swoim koncie zgromadziło już liczne nagrody, w tym najważniejsze wyróżnienie w branży – Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. Atrakcyjność tego miejsca potwierdzają także użytkownicy serwisu TripAdvisor, którzy od dwóch lat swoimi głosami przyznają mu tytuł Travellers Choice.
Niepodważalnym dowodem sukcesu Hydropolis są jego goście. A jest ich już dwa miliony. Ten wynik został odnotowany w sobotę, 21 stycznia. Dwumilionowym odwiedzającym Hydropolis okazała się pan Franciszek, który wraz z rodziną w ten sposób postanowił spędzić Dzień Babci
– Jesteśmy dumni, że zaledwie po 7 latach działalności Hydropolis odwiedził nas dwumilionowy gość, a zeszły rok zakończyliśmy rekordem frekwencyjnym – ponad 400 tysięcy odwiedzin. Świat się zmienia, firmy się rozwijają. Dzisiaj nie jest już niczym nadzwyczajnym, że firma wodociągowa zajmuje się też promocją zdrowego trybu życia czy picia kranówki – to w ostatnich latach stało się modne w dużej mierze dzięki nam. Jako pierwsi otworzyliśmy takie centrum edukacji ekologicznej. Jesteśmy pionierami edukacji ekologicznej, warsztatów czy programów edukacyjnych dla szkół. Możemy być wzorem w Polsce i nie tylko – wyjaśnia Witold Ziomek, prezes Zarządu MPWiK S.A, do którego należy Hydropolis.
Rodzina pana Franciszka, dwumilionowego gościa, została hucznie powitana w centrum wiedzy o wodzie oraz oprowadzona po wystawie przez przewodnika w eskorcie maskotek Hydropolis – Rekina i Ośmiornicy. Otrzymała także roczny bilet wstępu do tej wrocławskiej atrakcji turystycznej i zestaw ekologicznych gadżetów.
– Bardzo nas cieszy, że to właśnie pan Franciszek z rodziną okazała się naszym szczególnym, bo dwumilionowym gościem. W Hydropolis każdego dnia mówimy o wodzie, uczymy jak rozsądnie korzystać z niej tak, aby wystarczyło jej dla kolejnych pokoleń. To wspaniałe, kiedy w proces kształtowania najmłodszych włączają się dziadkowie, od których przecież również możemy się tyle dowiedzieć i czerpać z ich doświadczenia. W końcu to oni byli ekologiczni zanim to stało się modne, a o recyklingu wiedzą wszystko – mówi Marcin Garcarz, wiceprezes MPWiK S.A., do którego należy Hydropolis.
Rekordowy rok
Dwumilionowy gość to nie jedyny wynik, którym może się pochwalić centrum wiedzy o wodzie. Cały 2022 rok należał do niezwykle udanych i zakończył się bardzo dobrym wynikiem frekwencyjnym – Hydropolis zobaczyło ponad 400 tysięcy gości. Dodatkowo w zeszłym roku przeszło 11 tysięcy dzieci wzięło udział w warsztatach, które są dodatkową ofertą wrocławskiego centrum wiedzy o wodzie.
– Naszą najważniejszą misją jest edukacja ekologiczna. Sukces frekwencyjny motywuje do dalszych działań. Od początku istnienia postawiliśmy na warsztatową ofertę edukacyjną skierowaną do najmłodszych uczniów oraz przedszkolaków. Bardzo szybko sale warsztatowe okazały się niewystarczające. Zmodernizowaliśmy je zatem i rozbudowaliśmy tak, żeby – dzięki profesjonalnemu wyposażeniu laboratoryjnemu – w atrakcyjny i angażujący sposób realizować zajęcia oparte na podstawie programowej– wyjaśnia Marcin Garcarz, wiceprezes MPWiK S.A.
Hydropolis to jedna z ważniejszych atrakcji turystycznych Wrocławia. W podziemnym obiekcie, który kiedyś pełnił funkcję zbiornika wody, dowiesz się m.in. od Krystyny Czubówny skąd wzięła się woda na naszej planecie, zobaczysz replikę batyskafu Trieste, którym pierwsi śmiałkowie zeszli na dno Rowu Mariańskiego, a także przekonasz się jak działały starożytne wynalazki wodne. To jedyne takie miejsce w Polsce i jedno z nielicznych na świecie, które opowiada o wodzie z różnych fascynujących perspektyw. Więcej na stronie www.hydropolis.pl. Tam również można kupić bilety.