Zgłoś uwagę
Federacja Przedsiębiorców Polskich

F    L    I    I       
    Poprawia się kondycja firm
    Poprawia się kondycja firm

    Co trzecia firma zmagała się w ostatnich 6 miesiącach z problemem faktur przeterminowanych o ponad 60 dni. Nadal najgorzej z niesolidnością kontrahentów ma handel, najlepiej jest w budownictwie. Oznacza, to że jakość rozliczeń B2B utrzymała się na podobnym poziomie jak w drugim kwartale, choć kondycja firm znacząco się poprawiła – wynika z cyklicznego badania wśród MŚP realizowanego dla Rejestr...

    Poprawia się kondycja firm
    Poprawia się kondycja firm

    Co trzecia firma zmagała się w ostatnich 6 miesiącach z problemem faktur przeterminowanych o ponad 60 dni. Nadal najgorzej z niesolidnością kontrahentów ma handel, najlepiej jest w budownictwie. Oznacza, to że jakość rozliczeń B2B utrzymała się na podobnym poziomie jak w drugim kwartale, choć kondycja firm znacząco się poprawiła – wynika z cyklicznego badania wśród MŚP realizowanego dla Rejestr...

    5 proc. stawka VAT dla dań na wynos
    5 proc. stawka VAT dla dań na wynos

    W sprawach toczących się przy udziale Rzecznika MŚP, Naczelny Sąd Administracyjny wskazał, że dla dostaw towarów na wynos z restauracji i fast foodów zastosowanie znajduje stawka 5% VAT.

    5 proc. stawka VAT dla dań na wynos
    5 proc. stawka VAT dla dań na wynos

    W sprawach toczących się przy udziale Rzecznika MŚP, Naczelny Sąd Administracyjny wskazał, że dla dostaw towarów na wynos z restauracji i fast foodów zastosowanie znajduje stawka 5% VAT.

    Potrzebne zmiany w „Polskim Ładzie”
    Potrzebne zmiany w „Polskim Ładzie”

    Rada Naukowa przy Rzeczniku MŚP wnioskuje do premiera Morawieckiego o progospodarcze modyfikacje „Polskiego Ładu”: kwotę wolną od podatku w wysokości 30 tys. zł dla przedsiębiorców płacących podatek liniowy oraz ograniczenie składki zdrowotnej do kwoty maksymalnej obliczonej z podstawy 30 krotności średniej płacy dla wszystkich

    Potrzebne zmiany w „Polskim Ładzie”
    Potrzebne zmiany w „Polskim Ładzie”

    Rada Naukowa przy Rzeczniku MŚP wnioskuje do premiera Morawieckiego o progospodarcze modyfikacje „Polskiego Ładu”: kwotę wolną od podatku w wysokości 30 tys. zł dla przedsiębiorców płacących podatek liniowy oraz ograniczenie składki zdrowotnej do kwoty maksymalnej obliczonej z podstawy 30 krotności średniej płacy dla wszystkich

    Mikrofirmom odmawia się kredytu 10 razy częściej niż firmom średnim
    Mikrofirmom odmawia się kredytu 10 razy częściej niż firmom średnim

    W pandemii firmy z sektora MŚP wciąż sięgają po finansowanie zewnętrzne, choć zdecydowanie rzadziej niż przed koronakryzysem. Według badania „Płatności i finasowanie przedsiębiorstw w czasie pandemii”, w ciągu ostatniego roku o kredyt w banku zawnioskowało 43,4% przedsiębiorstw MŚP. Co czwarta mikrofirma została odprawiona z kwitkiem – to 10 razy więcej niż w przypadku firm średnich.

    Mikrofirmom odmawia się kredytu 10 razy częściej niż firmom średnim
    Mikrofirmom odmawia się kredytu 10 razy częściej niż firmom średnim

    W pandemii firmy z sektora MŚP wciąż sięgają po finansowanie zewnętrzne, choć zdecydowanie rzadziej niż przed koronakryzysem. Według badania „Płatności i finasowanie przedsiębiorstw w czasie pandemii”, w ciągu ostatniego roku o kredyt w banku zawnioskowało 43,4% przedsiębiorstw MŚP. Co czwarta mikrofirma została odprawiona z kwitkiem – to 10 razy więcej niż w przypadku firm średnich.

    Transport z rekordowym zadłużeniem
    Transport z rekordowym zadłużeniem

    Zaległości branży transportowej w bazie Krajowego Rejestru Długów są najwyższe w historii i wynoszą prawie 1,2 mld złotych. Większość z nich stanowią nieuregulowane rachunki najmniejszych firm przewozowych. Na zapłatę od nich czekają głównie bank oraz firmy leasingowe i faktoringowe.

    Transport z rekordowym zadłużeniem
    Transport z rekordowym zadłużeniem

    Zaległości branży transportowej w bazie Krajowego Rejestru Długów są najwyższe w historii i wynoszą prawie 1,2 mld złotych. Większość z nich stanowią nieuregulowane rachunki najmniejszych firm przewozowych. Na zapłatę od nich czekają głównie bank oraz firmy leasingowe i faktoringowe.