„Rebranding. Strategiczna zmiana dla organizacji” to publikacja autorstwa dr hab. Barbary Mróz-Gorgoń, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Została właśnie nominowana do nagrody ECONOMICUS 2020.
W książce przedstawiona została klasyfikacja strategii, modeli i typów rebrandingu oraz badania wśród organizacji, które przeszły proces rebrandingu (zarówno jakościowe, jak i ilościowe). Publikacja zawiera również interesujące opisy przypadków rebrandingu badanych marek. Zapoznać się można z case study marek : ZOO Wrocław, InPost, Nest Bank, Mamut, Warta, Cyfrowy Polsat, Port Lotniczy Wrocław, Tygodnik „Polityka”, TIM, Work Service i mBank.
– Od wielu lat moje zainteresowania naukowo-badawcze orbitowały wokół problematyki zarządzania marką – mówi dr hab. Barbara Mróz-Gorgoń profesor UEW. – Inspiracją do napisania książki było wyłonienie luki badawczej, ale również wykrycie braku szerokiego kompendium wiedzy dotyczącej rebrandingu przydatnego podmiotom gospodarczym. Należy podkreślić, że strategie budowania wizerunku marki w umysłach
konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. We współczesnym hiperkonkurencyjnym i turbulentnym otoczeniu rynkowym zarówno postawy konsumentów, jak i trendy w komunikacji marketingowej podlegają nieustannym modyfikacjom i zmianom. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. – dodaje.
Autorka podkreśla również, że redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Według niej, bardzo ważne jest też to, że rebranding niesie ze sobą ogromne ryzyko porażki i doprowadzenia do kryzysu wizerunkowego