Zgłoś uwagę
Federacja Przedsiębiorców Polskich

F    L    I    I       
Rusza kampania promująca turystykę w rytmie slow

Turystyka slow to spokojne, uważne podróżowanie, które koncentruje się na poznawaniu regionalnego dziedzictwa kulturowego i jego głębszym doświadczaniu we własnym, raczej niespiesznym tempie. Do takiego poznawania regionu zachęca nowa kampania „Slow Travel Dolny Śląsk” inicjowana przez samorząd województwa.

Najważniejsze cechy modnej ostatnio turystyki „slow” to wspieranie lokalnych przedsiębiorców, pielęgnacja tożsamości kulturowej regionu, a także większa dbałość o środowisko przyrodnicze niż w przypadku innych konwencjonalnych form aktywności turystycznej. To ostatnie jest szczególnie istotne w stale aktualnej sytuacji zagrożenia epidemicznego.

Wychodząc naprzeciw zarówno trendom, ale także oczekiwaniom turystów samorząd Dolnego Śląska, w porozumieniu z Dolnośląską Organizacją Turystyczną oraz portalem Slowhop.com, zaprezentował mapę „Slow Travel Dolny Śląsk”. Prezentuje ona wiele różnorodnych, czasem w nieoczywisty sposób wyselekcjonowanych atrakcji. Zestawienie pozwoli odnaleźć mniej znane atrakcje, atrakcyjne zakątki i ciekawostki turystyczne, a także wręcz zapomniane miejsca na Dolnym Śląsku. Część z wymienionych miejsc nie posiada rozwiniętej infrastruktury turystycznej, co wpływa na wysoką atrakcyjność dla turystów poszukujących ucieczki od tłumu i hałasu. 

- Nowa kampania promocyjna Slow Travel Dolny Śląsk ma przyczynić się do wzmocnienia potencjału turystyki w naszym regionie. W dobie ciągłego pospiechu potrzebujemy

odskoczni od naszych codziennych spraw. Zaprezentowana mapa pozwala na podróżowanie w duchu slow – w zwolnionym tempie, z większą uwagą, na odkrycie nieoczywistych miejsc, w których każdy znajdzie coś dla siebie. Ponadto zbaczając z głównych szlaków i korzystając z usług lokalnych producentów i usługodawców wzmacniamy naszą regionalną gospodarkę – mówi wicemarszałek Grzegorz Macko.

Prezentowana mapa nie stanowi zamkniętej bazy, a intencją twórców jest zwrócenie uwagi na możliwości alternatywnego podróżowania w duchu slow – bez pośpiechu, z większą uwagą, poza szlakiem. Prezentowane atrakcje to zaledwie ułamek dolnośląskich turystycznych perełek, które mogą stać się inspiracją do dalszych poszukiwań intrygujących miejsc w regionie.

- W zgodnej opinii ekspertów Dolny Śląsk ma potencjał do bycia polską stolicą turystyki slow travel. Najistotniejsze jest jednak to, że lokalne podejście do turystyki wspiera dolnośląskich przedsiębiorców i pomaga pielęgnować nasze dziedzictwo kulturowe, z którego Dolny Śląsk jest tak dumny – wyjaśnia marszałek Cezary Przybylski. 

Elementami projektu są także:

- 113 obiektów noclegowych

- 41 kluczowych atrakcji kulturowych

- 34 kluczowe atrakcje przyrodnicze

  • mapa online (poszerzona wersja) na Geoportalu (autor: Slowhop Sp. z o.o.) Wykonanie: Wydział Turystyki we współpracy z Wydziałem Geodezji i Kartografii;

Mapa prezentuje:

  • 124 obiekty noclegowe;
  • 81 atrakcji kulturowych;
  • 79 atrakcji przyrodniczych.

Poszerzona wersja mapy będzie mogła być na bieżąco aktualizowana i uzupełniana o nowe atrakcje.

Udostępnij >
T
separator