Wroclavia odnotowała rekordowe wyniki po ponownym pełnym otwarciu centrów handlowych w maju. W branży modowej sprzedaż osiągnęła poziom aż 122 proc. wartości z maja 2019 r., który należał do rekordowych.
W maju, kiedy odmrożono zdecydowaną większość działających w centrach handlowych branż, Wroclavia odnotowała znakomite wyniki.
- Sprzedaż w sektorze handlu wzrosła w maju aż o 15,4 proc. względem maja 2019 r., a jeszcze wyższe wyniki, sięgające ponad 20 proc. odnotowaliśmy w poszczególnych branżach np. mody czy mediów i technologii. To bez wątpienia absolutny rekord, ponieważ okres porównawczy, czyli maj 2019 r., był dla Wroclavii nieprzeciętny, z dwucyfrowym wzrostem rok do roku. Takie wyniki napawają nas optymizmem, a jednocześnie potwierdzają, że strategia, którą obraliśmy w tym trudnym czasie, przynosi efekty. Postawiliśmy nie tylko na nowe koncepty, ale też uważną obserwację oczekiwań konsumentów – wyjaśnia Grzegorz Grajkowski, dyrektor operacyjny w Unibail-Rodamco-Westfield w Polsce.
Według zarządców Wroclavii, klienci potrzebują teraz kontaktu z drugim człowiekiem, rozmowy z doradcą, czy możliwości przymiarki. Cieszy ich możliwość posiłku w restauracji oraz seansu w wielkoekranowym kinie. Zmieniły się też nawyki zakupowe – przychodzą z konkretnymi decyzjami. Koszyk zakupowy jest większy, wizyty – krótsze, bardziej efektywne i zwykle zakończone transakcją. Aktualnie klienci cenią też przenikanie doświadczeń zakupowych online i offline oraz wzbogacenie tych drugich o aspekty digital.
Technologie i moda: największy wzrost sprzedaży
Porównując wyniki z maja 2021 r. do maja 2019 r., ponad 20-procentowe wzrosty sprzedaży odnotowały branże: kultura, media, technologie, moda oraz galanteria, obuwie i akcesoria.
O ponad 10 proc. urosły obroty salonów sportowych, butików z biżuterią, a także lokali z prezentami, a wyniki konceptów z wyposażeniem domu aż o 19 proc. Biorąc pod uwagę wszystkie działające we Wroclavii branże, większe obroty w porównaniu do maja 2019 r. zanotowało aż 70 proc. z nich.
Jeszcze w te wakacje nowe brandy
- Tak doskonałe wyniki „ponownego otwarcia” to znak, że zarówno nasza branża, jak i życie nas wszystkich wracają do normalności. Dodaje nam to nowych sił do działania i dalszego rozwoju. Dlatego już niebawem planujemy uruchomienie we Wroclavii kolejnych konceptów – zapowiada Grzegorz Grajkowski.
W najbliższych tygodniach, a nawet dniach we wrocławskim obiekcie pojawią się takie brandy jak New Balance, Unique Boutique i Dom Wina, a do kulinarnej strefy Grand Kitchen dołączą kolejne restauracje: Makarun i U Hindusa.