Mniony rok okazał się przełomowy dla wrocławskiej platformy Nsflow. Osiągnęła rekordowy, ponad 300-krotny wzrost przychodów w porównaniu do roku poprzedniego oraz pozyskała trzech dużych klientów: Grupę Azoty, Warbud oraz Toyotę. Platforma przeszła także całkowity rebranding.
Wrocławski startup Nsflow istnieje od 2018 roku. Platforma skierowana jest przede wszystkim do firm przemysłowych. Oferuje rozwiązania usprawniające szkolenia, prace serwisowe, przepływ wiedzy i zdalne wsparcie ekspertów – z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości. Jej klientami są głównie firmy polskie, w 2022 firma planuje nasilone działania związane z ekspansją zagraniczną. W szczególności interesuje ją obszar DACH oraz kraje skandynawskie.
Nsflow założył Piotr Ziemba, Marcel Kasprzak i Tomasz Kowalczyk, który jest jednocześnie prezesem wrocławskiej firmy NeuroSYS, zajmującej się wytwarzaniem oprogramowania i projektami z obszaru sztucznej inteligencji.
300-krotny wzrost przychodów
Rok 2021 okazał się przełomowy dla platformy Nsflow. W porównaniu z 2020 rokiem startup odnotował ponad 300-krotny wzrost przychodów. Na pewno, przynajmniej częściowo, przyczyniła się do tego przedłużająca się pandemia i rosnące zainteresowanie rozwiązaniami umożliwiającymi pracę zdalną i ułatwiającymi wywiązywanie się z zadań realizowanych dla kontrahentów – także w obliczu nakładanych obostrzeń.
– Największą popularnością cieszyły się takie funkcjonalności Nsflow, jak zdalne wsparcie ekspertów, zamiast ich fizycznej obecności w fabryce, szkolenia – także te z maszynami – z wykorzystaniem AR, odbywające się przy minimalnym zaangażowaniu instruktorów czy systemy wspierające prace serwisowe i naprawcze – wymienia Ziemba.
Z platformy korzysta m.in. Toyota
W 2021 roku Nsflow pozyskał trzech nowych, dużych klientów. Najpopularniejsza marka samochodowa w Polsce, Toyota (Toyota Motor Manufacturing Poland), szkoli z jego użyciem operatorów wózków widłowych. To pionierskie w skali kraju rozwiązanie – system nie tylko pokazuje sposób wykonywania zadań, ale także weryfikuje ich poprawność.
Grupa Azoty, jeden z liderów branży nawozowo-chemicznej w Europie, korzysta z Nsflow do przeprowadzania szkoleń BHP. Natomiast jedna z największych firm budowlanych w Polsce, Warbud, stosuje platformę do szkolenia pracowników w wielu różnych obszarach.
Nsflow może mieć zastosowanie nie tylko przemysłowe. Dla Ace Academy, największego dostawcy szkoleń krupierów kasynowych w Wielkiej Brytanii, zespół zbudował wersję demonstracyjną szkoleń krupierskich, wykorzystującą interaktywne hologramy 3D oraz wizualizację zakładów na prawdziwym stole do gry.
Udział w misjach gospodarczych
Przedstawiciele Nsflow wzięli udział w misji gospodarczej na targi Sindex Bern w Szwajcarii. Platforma była również prezentowana na EXPO w Dubaju, jako jeden z produktów firmy NeuroSYS. Obie inicjatywy zostały sfinansowane w ramach projektu „Going Global – Dolnośląska Dyplomacja Gospodarcza”. W 2021 roku Nsflow przeszedł przez program akceleracyjny KPT ScaleUP dla młodych firm z obszaru Przemysłu 4.0, IIoT, AI i AR.
Szykując się na ekspansję zagraniczną, platforma przeszła również całkowity rebranding – zyskała nowe logo, kolorystykę, stronę internetową, a aplikacja webowa, mobilna i na urządzenia AR – nowy interfejs.