Zgłoś uwagę
Federacja Przedsiębiorców Polskich

F    L    I    I       
Stawiamy na ekologię i mamy ambitne plany

Rozmowa z Grzegorzem Kapałką, Dyrektorem Portfela Produktowego, Wiceprezesem Zarządu Impel Delivery Sp. z o. o.

• Rynek detergentów cały czas bardzo się zmienia. Jak zatem obecnie wygląda branża profesjonalnych ekologicznych środków czystości?

–      Profesjonalne ekologiczne środki czystości jeszcze do niedawna uważne były za nieskuteczne, drogie i wręcz niepotrzebne. Dzisiaj to wyobrażenie bardzo się zmieniło. Dużą rolę w nowym postrzeganiu tego zagadnienia odgrywają firmy sprzątające i ich zdeterminowani na ekologię klienci. Jedni i drudzy lubią się chwalić szeroko rozumianą ekologicznością, co oczywiście jest bardzo pozytywne. Kto, jak nie ci najwięksi, powinni dawać przykład i pokazywać najwłaściwsze rozwiązania, które mają tak wielki wpływ na nasze codzienne funkcjonowanie. Osobiście bardzo cieszy mnie to, że coraz większa świadomość i wrażliwość postrzegania ekologii jest widoczna już nie tylko na świecie, ale i w Polsce. Na pierwszych targach ekologicznych była garstka pasjonatów ekologii, a dzisiaj są ich już potężne liczby.

 •  Jakie były początki Państwa działalności?

–      Marka BIOPUR powstała w 2017 roku. To produkt w 100% ekologiczny, który początkowo służył m.in. do usuwania graffiti. Podczas zupełnie innych prac badawczych, stwierdziliśmy jego wyjątkową skuteczność czyszczącą. Dlatego też postanowiliśmy podjąć pracę nad stworzeniem całej linii detergentów. Obecnie liczy ona około 100 produktów. Zanim zostały wdrożone, były przez 1,5 roku testowane, dopracowywane przez wybitnie zorientowanych w temacie specjalistów firmy Impel. Ten czas pozwolił nam stworzyć linie produktowe szyte na miarę dla danego klienta. W 2023 roku planujemy rozpocząć sprzedaż naszych ekologicznych produktów z linii K (konsumenckiej) w sieciach handlowych. Posiadamy też ekologiczne detergenty dedykowane do motoryzacji, domu i ogrodu, odświeżacze powietrza oraz preparaty do dezynfekcji. Obecnie kończymy pracę nad produktami do pralnictwa.

 •  W ostatnich latach ekologia stała się już nie tylko modą, ale i koniecznością. Jakie trendy panują aktualnie w tej dziedzinie?

–      Moim zdaniem, jednym z ważniejszych trendów jest „zero waste”. W dobie tak wielkiego zużycia plastiku ważne jest stworzenie systemu wielokrotnego użycia tego samego opakowania. Chodzi o rzeczywiste działania, a nie jedynie pozorne.

•   Dlaczego używanie ekologicznych środków czystości jest tak ważne?

–      Dbanie o nasze środowisko naturalne jest ogromnie istotne i nawet kluczowe w naszej branży. Na przykład po umyciu podłogi często wylewamy brudną wodę z detergentem do ścieków. Jeżeli jest to detergent ekologiczny, jak produkty BIOPUR, oparty na olejach roślinnych, cukrach i ewentualnie kwasach organicznych, jak cytrynowy lub jabłkowy, które są w 100% biodegradowalne, to nie ma problemu. Znacznie gorzej, jeśli jest on wytworzony na bazie odpadów poprodukcyjnych. Można sobie wyobrazić jaki wpływ mają na nasze zdrowie opary z tego drugiego. Z pewnością warto czytać etykiety, wybierać produkty z certyfikatem Ecolabel. Moim zdaniem, jest to najmocniejszy certyfikat ekologiczny nadawany przez Komisję Europejską. Staraliśmy o niego dla naszych produktów prawie 1,5 roku. Były one sprawdzane pod kątem składu kompozycji oraz integracji z opakowaniem. Przeprowadzano również szerokie badania użytkowe, które potwierdziły wysoką skuteczność detergentów. Takie są atuty ekologicznych środków czystości.

 •  Zatem konieczne jest uświadamianie klientów w tym zakresie…

–  Tak, edukacja ekologiczna jest bardzo ważna. Jednym z rozwiązań, które temu służą, jest stworzone w Impel centrum szkoleń, gdzie poruszamy między innymi takie tematy. Przyczyniają się do tego również filmy o produktach BIOPUR i możliwościach ich użycia. Będą one zapisane w kodach QR na każdym produkcie. Łatwo będzie je można obejrzeć np. na telefonie. W dobie szerokiej cyfryzacji produktów to doskonała możliwość edukacji, którą chętnie wykorzystujemy.

 •  W dalszym ciągu rozwijają się Państwo w tej branży…

–  Oczywiście. Nasz dział R&D rozbudowuje o nowe kompetencje i możliwości. Temat pralnictwa jest już bardzo zaawansowany. Widzimy również ogromny potencjał w ekologicznych kosmetykach. Zaczynając przygodę z BIOPUR-em postawiliśmy stworzyć produkty ekologiczne, wyjątkowo skuteczne i co bardzo ważne, dostępne cenowo dla każdego. Chodzi o to, żeby cena nie odbiegała za bardzo od tych nie ekologicznych. Wydaje mi się, że udało się tego dokonać. Teraz widzimy taką możliwość w kosmetykach i również w tym przypadku do tego dążymy.

  •  Jakie są aktualne plany Impel Delivery?

–  W Impel Delivery stawiamy na ekologię i realizację ambitnych celów z nią związanych. Nasza firma to nie tylko ekologiczne detergenty, ale także produkcja wyspecjalizowanej odzieży BHP i obsługa w tych dziedzinach ponad 2 tys. klientów. Niedawno dołączyłem do tego zespołu, ale widząc pełne zaangażowanie i chęć do realizacji aktualnych celów oraz podejmowania nowych  wyzwań, jestem spokojny o przyszłość firmy i sukcesywną realizację ambitnych planów. 

Dziękuję za rozmowę.  

 

Udostępnij >
T
separator