Wrocławskie centrum wiedzy o wodzie Hydropolis otrzymało tytuł najlepszego produktu turystycznego 2021 roku. Złoty Certyfikat wręczany przez Polską Organizację Turystyczną to najważniejsza nagroda w polskiej branży turystycznej, przyznawana za wkład w rozwój tego sektora usług w kraju.
Konkurs na „Najlepszy Produkt Turystyczny – Certyfikat POT” organizowany przez Polską Organizację Turystyczną ma na celu wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów miejsc w Polsce, a także ich popularyzację. Tegoroczne wyróżnienie trafiło do Hydropolis – jedynego w Polsce centrum wiedzy o wodzie i jednego z nielicznych tego typu miejsc na świecie. Wrocławska atrakcja w grudniu będzie świętować swoje 6. urodziny. Do tej pory miejsce odwiedziło ponad 1,5 mln zwiedzających.
– Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej to jak Oscar w branży filmowej. Nie ma większego wyróżnienia w polskiej turystyce. Jesteśmy dumni, tym bardziej, że nagroda trafiła do nas w niezwykle trudnym czasie pandemii. To pokazuje, jak silną marką jest Hydropolis – zaznacza Marcin Garcarz, wiceprezes MPWiK.
W październiku tego roku wrocławskie centrum wiedzy o wodzie zostało uznane przez Dolnośląską Organizację Turystyczną za „turystyczną gwiazdę regionu”. To stało się przepustką do ubiegania się o kolejną nagrodę, ponieważ Złote Certyfikaty POT przyznawane są atrakcjom turystycznym, które wcześniej zostały docenione na szczeblu regionalnym.
– Dziękujemy Kapitule Konkursowej za to szczególne wyróżnienie, które z pewnością doda nam energii do dalszej pracy. Szczególnie, że nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu jest kampania promocyjna o wartości nie niższej niż 150 tys. złotych, którą zorganizuje Polska Organizacja Turystyczna. Bardzo dziękuję całemu zespołowi Hydropolis. To właśnie ci wspaniali ludzie tworzą to miejsce, a ich pasja i zaangażowanie zaprowadziły nas dokładnie tam, gdzie jesteśmy – mówi Wiola Samborska, dyrektorka CEE Hydropolis.
Konkurs Polskiej Organizacji Turystycznej jest prowadzony od ponad 18 lat i stał się już tradycją. Co roku laureatami zostają nowe produkty turystyczne, a poziom konkursu rośnie z każdą edycją. Dotychczas zdobywcami Złotego Certyfikatu byli m.in: Łódzka Manufaktura, Festiwal Przystanek Woodstock, Kopalnia Złota i Średniowiecznego Parku Techniki w Złotym Stoku, Żywe Muzeum Piernika w Toruniu czy Muzeum Powstania Warszawskiego.