Kolejkowo, Turystyczna Trzynastka i Muzeum Papiernictwa w Dusznikach Zdroju to obiekty, które zostały tegorocznymi laureatami konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny Dolnego Śląska w 2021 roku.
Dolnośląska Organizacja Turystyczna od wielu lat na zakończenie letniego sezonu organizuje konkurs, który wskazuje turystyczne gwiazdy regionu. Nagradzane są atrakcje turystyczne, regiony oraz imprezy, które są popularne wśród turystów, ale oceniany jest również ich rozwój i wpływ na branżę turystyczną.
W konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny Dolnego Śląska w 2021 roku zdobywcami Certyfikatu zostali:
Certyfikat Specjalny, czyli nagrodę dla najlepszego „młodego” produktu turystycznego na Dolnym Śląsku (tzn. funkcjonującego nie dłużej niż 2 lata) otrzymał Dolnośląski Szlak Piwa i Wina, prezentujący dolnośląską tradycję i kulturę browarnictwa oraz winiarstwa. Z kolei Złoty Certyfikat otrzymało Hydropolis, jedyne w swoim rodzaju nowoczesne i interaktywne centrum wiedzy o wodzie.
Celem konkursu jest wsparcie rozwoju turystyki na Dolnym Śląsku poprzez wskazanie turystom miejsc i inicjatyw, które dają wiele możliwości spędzenia wolnego czasów ciekawy sposób. Certyfikat POT podnosi rangę produktu turystycznego. Jest cenną nagrodą zarówno pod względem wizerunkowym, jak i marketingowym. Do tej pory łącznie kilkanaście obiektów oraz imprez na Dolnym Śląsku otrzymało certyfikaty, które w ciągu ostatnich lat stały się prawdziwym znakiem jakości dla branży.
Laureaci regionalnego etapu wezmą udział w ogólnopolskim konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny, który rozstrzyga Polska Organizacja Turystyczna.