Dziewięć atrakcji, dziewięć intrygujących haseł, a wszystko przedstawione na bilbordach rozsianych nie tylko w regionie, ale i największych miastach Polski – tak Dolny Śląsk zachęca do odkrywania swoich tajemnic. Nowa kampania promocyjna regionu odbywa się pod hasłem #OdkryjDolnyŚląsk
Koronawirus sprawił, że w tym roku wiele osób nie wybierze się na zagraniczne wakacje. Powodem jest pandemia oraz obawa przed dalekimi podróżami. Na Dolnym Śląsku i w pięciu ościennych województwach rozpoczęła się kampania promująca urlopy i krótki wypoczynek w naszym regionie.
- Turystyka jest jedną z tych branż, które najsilniej odczuły negatywne skutki pandemii koronawirusa– mówi marszałek, Cezary Przybylski. - Warto zauważyć, że jest to jednocześnie branża, która od lat znacząco wpływa na funkcjonowanie Dolnego Śląska, kreując zatrudnienie, ale też rozwój . Właśnie dlatego tak ważne jest wsparcie dolnośląskiej turystyki.
Dochody branży turystycznej w Polsce w ostatnich miesiącach drastycznie zmalały. Według badań Urzędu Statystycznego w kwietniu z turystycznych obiektów noclegowych skorzystało 86,4 tys. turystów, którym udzielono 326,2 tys. noclegów. W porównaniu z kwietniem ubiegłego roku było to mniej odpowiednio o 96,5% i o 94,5%! Spadek liczby turystów odnotowano również w maju. Według szacunków liczba osób korzystających z noclegów w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego była niższa o ok. 88,1%.
Już w maju wiedzieliśmy, że:
- Poprzez kampanię promujemy nasz region, który ma wiele do zaoferowania – mówi Paweł Wybierała, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego. - Od gór, po stawy milickie czy przeróżne zabytki. W ten sposób chcemy zachęcić do zwiedzania Dolnego Śląska, a obecność turystów, to najlepsza pomoc dla branży turystycznej.
Bilbordy reklamujące najpiękniejsze miejsca regionu, poza Dolnym Śląskiem stanęły również w województwach: lubuskim, łódzkim, wielkopolskim, śląskim i opolskim. To pierwsza część kampanii, która potrwa do końca lipca. Wkrótce będą znane jej kolejne elementy.